De eerste charter gasten op de Vrijbuiter!!

Wietse de Vries en Tjeerd Heidbuurt na een lange reis aangekomen in Grenada en rustend op de Vrijbuiter in de haven voor het begin van hun zeilcruise

Thursday, April 21, 2011

Waar zitten we eigenlijk? Hier de map van zone van de Bahamas!

Beste Allemaal,

Vanuit Fort Lauderdale vertrokken we, Harry, Karen en Johan naar Bimini! Boot in top conditie met uitstekend weer kwamen we dezelfde dag in de middag bij Browns Marina op Noord Bimini aan.

Daarna hebben we heerlijk enkele dagen met zijn 3en rond de Bimni's gezeild waarna Johan via Fort Lauderdale weer terug is gevlogen naar Nederland. Karen en ik zijn daarna naar Chub Cay gezeild wat wel twee dagen tijd nam: rustige zee, heerlijk weer !! Was een speciale ervaring voor Karen!! Bij weinig wind hebben we wat gemotored en s'avonds zijn voor anker gegaan en hebben wij een heerlijke nacht op een rustige zee doorgebracht. Het nieuwe anker systeem werkte perfect en was voor mij zeer goed om alleen mee te werken!!

De volgende dag kwamen we in Chub Cay aan, waar we ook een tijdje zijn gebleven. Fantastisch mooie  natuur hier met een perfect klimaat
Jammer genoeg heb enkele moeilijkheden met het sturen van de foto' s van onze reis, maar ik hoop die later op de weblog te laten zetten.

Vanuit Chub Cay zijn we naar Nassau gevaren en zoals jullie kunnen zien zijn we de grote oceaan weer op gegaan , was goed zeil weer ,niet te zwaar tot windkracht 5. Af en toe wel wat stampen en schuin gaan waar Karen het wel eens moeilijk mee had maar eigenlijk ging alles perfect.
De " Vrijbuiter"  hield zich uitstekend en zeilde als een koning!

Ja het is wel wat anders om alleen te zeilen op de grote oceaan of aan te leggen zonder de aanwezigheid van een geroutineerde ketelbink zoals Johan of Floris

Op de bovenstaande map kunnen jullie zien wat het zeil plan is geweest. We zijn van plan om nu enkele dagen op Nassau te blijven en dan richting de Exuhama Cays te gaan.

We houden jullie op de hoogte en sorry voor de foto's maar die komen!!!

Groeten

Harry en Karen

1 comment:

1. Wie weet word Karen nog een geroutineerde ketelbikina, veel plezier op Nassau en in kijk uit naar de foto's, zussie rommy